קוריאן לעומת גרניט מול קוורץ: חומרי השיש הטובים ביותר

AS מעצבים - שיש למטבח, שיש לאמבטיה, שיש אבן קיסר במחירים הטובים ביותר בארץ
משטחי גרניט וקוורץ למטבח

בעלי בתים המעוניינים לשנות את המטבח שלהם לעיתים קרובות מחפשים לחדש את עיצוב השיש שלהם. כאשר מחליטים על משטח מטבח, ישנם חומרים רבים ושונים לבחירה. שלוש מהבחירות הפופולריות ביותר כוללות קוריאן, גרניט או קוורץ. כל שלושת החומרים הם מבחר מצוין, מה שיכול לגרום להחלטה להרגיש כמעט בלתי אפשרית. מדריך זה ייתן לך את כל המידע הדרוש לך על מנת לקבל החלטה חשובה זו.

נוצר או התגלה?

לשלושת החומרים יש תהליכים שונים מבחינת יצירתם.

קוריאן הוא מותג של משטח מוצק שנוצר ומיוצר על ידי דופונט. זהו חומר מעשה ידי אדם, המורכב משרף אקרילי ומינרלים טבעיים כגון אלומיניום טריהידראט. חומר זה נוצר לראשונה על ידי מדענים בשנת 1967.

קוורץ הוא אבן מהונדסת. למרות שקיים קוורץ טבעי, קוורץ המשמש בפרויקטים של משטחים הוא 90 אחוז קוורץ וכ -10 אחוז פולירזין עם כמה פיגמנטים הוסיפו. האחוזים המדויקים שונים בהתאם למותג. קוורץ טבעי נמצא בדרך כלל במחצבות ברחבי העולם. תערובת זו מועברת לתבנית ואז נמכרת בתור לוח, שלרוב נרפא גם על ידי היצרנים.

גרניט הוא אבן שמקורו באופן טבעי. אבן זו היא סלע דליקני, כלומר נוצר באמצעות קירור לבה לאורך מיליוני שנים. זהו הסלע הדמיוני הנפוץ ביותר בעולם. הוא מורכב ממספר חומרים אחרים, כולל קוורץ טבעי, פלדספארד וכמויות עדינות של מינרלים אחרים. אבן זו נמצאת בדרך כלל במקומות כמו ברזיל, הודו, איטליה וסין, כאשר לכל אזור מאפיינים אסתטיים ייחודיים.

מראה חיצוני של קוריאן לעומת גרניט מול קוורץ

שלושת החומרים הללו יפים ומגיעים במגוון עיצובים, אשר יכולים להקשות על הבחירה ביניהם.

קוריאן, בהיותה מיוצרת, יכולה להגיע במגוון מראה וסגנונות. חומר זה יכול להגיע כמעט בכל צבע או דפוס שכן הוא סינתטי לחלוטין. זה פופולרי מאוד בשל העובדה שניתן ליצור אותו למראה חלק. אמנם קיימות אפשרויות מגוונות מאוד לרכישה, אך שים לב שרבים מראים כי משטחי הקוריאן מיושנים ואינם מסוגננים. בעבר נתפס כאלטרנטיבה טובה למינציה

קוורץ, כמו קוריאן, הוא אבן מהונדסת. וקיימים מגוון אפשרויות קוורץ זמינות , בעלות צבעים ודוגמאות רבות ושונות. יש סגנון כמעט בכל צבע, המסוגל להתאים כמעט לכל סגנון עיצוב הבית. בדרך כלל קוורץ נועד להיראות דומה לאבן שנמצאה באופן טבעי. מי שמחפש גרסאות אקזוטיות וצבעוניות יותר של אבן טבעית צריך להסתכל בקוורץ. חלק מהעיצובים שזמינים כוללים את ונה קלקאטה אינפיניטה הלבנה והמרהיבה, פרופונדו אבן קיסק הצבעוני והאקזוטי, אפילו לאפור פשוט ומלוטש בקוונטרה טהורה.

הגרניט מוגבל יותר למראה, אך הסגנונות שיש בו מפוארים. חומר זה פופולרי ביותר בשל מראהו הנצחי. ניתן לסיים אבן זו במספר מרקמים, כולל מושחז ומלוטש. ברוב הלוחות יש מספר כתמים של משקעי צבע וסגנון שונים. ישנם סוגים רבים ושונים של מינרלים המצויים בגרניט, כך שיש שפע של דפוסי גרניט שניתן לרכוש. עיין במבחר שלנו כאן. יש הכל החל מכחול וכתום אקזוטיים כמו גרניט ואן גוך, ועד שחור נוצץ כמו גרניט גלקסי שחור, ואפילו לבן מאופק יותר כמו גרניט קשמיר ברזילאי. יש עיצוב כמעט לכל סגנון עיצוב הבית.

שיש אבן קיסר
שיש אבן קיסר

עמידות וטיפול בקוריאן לעומת גרניט מול קוורץ

למרות ששלושתם נחשבים לחומרים עמידים, גרניט וקוורץ הם שני החומרים העמידים ביותר הקיימים לרכישה. כל עוד מקפידים על טיפול נכון, שני החומרים הללו יכולים לעמוד גם בימים הקשים ביותר.

קוריאן דורשת הוראות ניקוי בסיסיות. המותג ממליץ על מי סבון חמים, חומר ניקוי ביתי על בסיס אמוניה, או חומר ניקוי ייעודי למשטחים.

קוורץ דורש הוראות טיפול דומות. אנו ממליצים להשתמש בתמיסת חומרי ניקוי מים וצלחת עדינים, המשמשת לניקוי פני האבן. לאחר שהמשטח נקי, יש לייבש אותו מיד. הימנע מניקוי שוחקים יותר מכיוון שהם עלולים לגרום נזק קבוע. אסור להשתמש בחומר איטום, שעווה או ליטוש על סוג אבן זה.

לגרניט יש הוראות דומות, שרק דורשות מי סבון, אולם יש להימנע מניקוי שוחקים יותר כמו אקונומיקה או אמוניה מכיוון שהם עלולים לפגוע במשטח.

גרניט דורש גם לאטום את פני השטח שלו כל חצי שנה עד שנה. בעלי בתים יכולים לדעת אם יש להחיל חומר איטום מחדש על ידי בדיקה האם המים נספגים על פני השטח. אמנם זה עשוי להיראות מרתיע, אך תהליך האיטום קל לביצוע, כאשר ההוראות הבסיסיות הן פשוטות מאוד להפעלה ויכולות להיעשות על ידי בעל הבית. האיטום מחייב את פינוי השיש וניקויו באמצעות מנקה הגרניט המקצועי, ואז חומר האיטום יונח על פני השטח. לאחר שלב זה, עקוב אחר הוראות האיטום מכיוון שחלקן ידרשו תקופת ריפוי. זהו תהליך פשוט להפליא ולא אמור להרתיע אותך מרכישת גרניט.

עם טיפול נכון זה, שלושת החומרים הללו יישארו עמידים בפני סוגי הנזק הבאים:

כתם

כל שלושת החומרים עמידים בפני מכתים, אולם גרניט דורש איטום מכיוון שהאבן הטבעית נקבובית. קוורץ וקוריאן שניהם לא נקבוביים. הם אמנם עמידים, אבל זה לא אומר שהם הוכחות כתמים. ללא טיפול הולם, עדיין כתמים יכולים להתרחש. עבור כל שלושת סוגי החומרים, מומלץ להסיר את כל הנוזלים ו / או לייבש אותם באופן מיידי שכן גם עם העמידות הגבוהה ביותר, עדיין נזק יכול להופיע.

שריטה

משטחי קוריאן מועדים לשריטות ועלולים לפתח סימני שחיקה משימוש יומיומי. המותג ממליץ במפורש לא לחתוך או לחתוך על פני משטח הדלפק של קוריאן. גם גרניט וגם קוורץ עמידים בפני שריטות. שתי האבנים הללו הן המנצחת הברורה מבחינת עמידות נגד שריטות.

חום

למרבה הצער, לא קוריאן או קוורץ עמידים בפני חום. על מנת להשתמש בתור משטח עבודה, יש לנקוט באמצעי זהירות. לדוגמא, אם מציבים מחבת חמה על משטח קוריאן או קוורץ, יש להניח חיץ בין לבין. אם אין פלטה או כרית חמה מתחת למחבת חמה, סימני כוויה עשויים להופיע על פני הדלפק. גרניט, כאבן טבעית, יכול להתמודד עם טמפרטורות גבוהות בזהירות מתאימה. למרות שעמיד בפני חום, אנו עדיין ממליצים להשתמש במאגר כמו פלטה או כרית חמה מתחת למחבתות חמות לכל מקרה, עם זאת, אינך צריך לחשוש מנזק קיצוני.

עם שלוש רמות התנגדות שונות, עליכם לקבוע מה הכי חשוב בחיי היומיום שלכם. לסיכום, קוריאן עמיד בפני כתמים, קוורץ עמיד בפני כתמים ושריטות, בעוד גרניט עמיד בפני כתמים, שריטות וחום אך דורש תחזוקה נוספת.

למרות ששלושתן עמידות בדרגות שונות, אנו ממליצים לא להיות פזיזים עם המשטחים החדשים שלך ללא קשר לחזקה שהם נראים. אף אחד ממשטחי השיש הללו לא מיועד לישיבה עקבית, עמידה, כריעה או קפיצה, ויש להימנע מפעילות זו מכיוון שהיא עלולה לגרום לסדקים.

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא קיימות. קוורץ מכיל את אחד החומרים הפוריים ביותר על פני כדור הארץ (קוורץ טבעי), קוריאן ניתנת לתיקון בקלות ואינה דורשת כל כרייה, בעוד גרניט מכיל כולו חומר טבעי ולכן יש לנהוג בזהירות בכרייה והובלה בתהליך היצירה.

עלות

מוצרים של מותג קוריאן נוטים להיות במחירים שבין 40 ל -140 דולר למטר מרובע. קוורץ הוא סביב $ 50 עד $ 120, בעוד גרניט הוא $ 35 עד $ 100. שלושתם דומים במחירם וישאו תג מחיר גבוה יותר על סמך מראה החומר. חשוב לציין כי גרניט וקוורץ נתפסים לעתים קרובות כהשקעות שכן המראה שלהם יכול להעלות את מחיר המכירה של הבית.

כפי שאתה יכול לראות, שלושת החומרים דומים ביותר מבחינת המראה והעמידות הכללית אך ישנם כמה הבדלים חשובים. פירטנו את ההבדלים בתרשים למטה.

 

סוג חומרטבעי או מעשה ידי אדם?עמידותהוראות טיפולממוצע למ"ר
קוריאןמעשה ידי אדםעמיד בפני כתמיםניקיון בסיסי1200₪ – 1600₪
קוורץ (אבן קיסר)מעשה ידי אדםעמיד בפני כתמים ושריטותניקיון בסיסי800₪ – 2500₪
גרניטטבעיכתם, שריטות ועמיד בפני חוםמומלץ להחיל חומר איטום מחדש1000₪ ​​- 3500₪

מהם צרכי אורח החיים שלך וכמה זמן אתה מתכוון להשתמש במשטחים שלך? בחלק מהבתים נגיעים לעיתים רחוקות אל משטחי השיש, בעוד שבאחרים הם המלכוד עבור פעילויות מרובות, כולל בישול, אכילה, עבודה ואחסון. שקול את ההרגלים שלך במטבח הנוכחי שלך. אם אתה משתמש במשטחים שלך לעיתים קרובות מאוד ומצפה לאפשרות רבה לפגיעה בבלאי, אנו ממליצים לבחור חומר בעל עמידות גבוהה יותר כמו קוורץ או גרניט. כדי להחליט איזה חומר מתאים לך ביותר, אנו ממליצים לשאול את עצמך כמה שאלות.

האם אתם מכינים לעיתים קרובות ארוחות מורכבות? אם כן, אתה בטח לא רוצה לדאוג לנזקי חום. כפי שאמרנו בעבר, גם קוריאן וגם קוורץ אינם עמידים בפני חום ויזדקקו להגנה נוספת מפני סירים ומחבתות חמות. גרניט הוא הבחירה הטובה ביותר עבור חובב בישול שכן הוא יכול לעמוד בטמפרטורות גבוהות. אמנם קרש חיתוך מומלץ על כל המשטחים, אך חומר קוריאן אינו עמיד בפני שריטות ולכן סביר יותר שייפגע מתהליך החיתוך והקיצוץ.

כמה תחזוקה אתם מתכוונים לבצע? אם אתה רוצה משטח קל שדורש מעט מאמץ, אנו ממליצים על קוריאן או קוורץ מכיוון ששניהם אינם דורשים איטום. אמנם תהליך האיטום קל וללא כאבים, אך בעלי בתים מסוימים כלל אינם רוצים לדאוג לכך. אם לא אכפת לך מהמאמץ הנוסף של משטח גרניט, אנו ממליצים עליו בגלל יתרונותיו הרבים האחרים.

קוריאן הוא מושלם עבור אלה המחפשים רק חומר בסיסי ועמיד בפני כתמים עבור משטחייהם. הצבעים הרבים הזמינים הופכים אותו למושלם למגוון סגנונות עיצוב החדר. אולם איננו ממליצים על חומר זה למי שמעוניין לבצע השקעה ולהעלות את מחיר ביתם, כמו גם למי שמתכוון להשתמש במשטחים לבישול לעיתים קרובות.

קוורץ הוא אבן מהונדסת ויפה אשר נהדרת עבור אנשים המחפשים את יופיה של אבן טבעית אך עם היתרונות של חומר מעשה ידי אדם. כמו קוריאן, הוא אינו עמיד בפני חום ויש לנקוט באמצעי זהירות על מנת לשמר את פני אבן זו.

האבן האחרונה, גרניט, היא בחירה נהדרת עבור כמעט כל אחד מכיוון שהיא העמידה ביותר. למרבה המזל, ניתן לרכוש מגוון רחב של צבעים ועיצובים. אבן זו גם אינה מומלצת למי שמעוניין לעשות את המינימום בכל הנוגע לתחזוקה; זו האבן היחידה מבין השלוש שדורשת איטום.

 

אהבתם שתפו:
ייעוץ לגבי שיש מטבח או אמבטיה ?

נא מלאו את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

חברתנו מתמחה בפתרונות ייצור משטחי שיש למטבח עבודות שיש בסטנדרטים הגבוהים ביותר עם כל סוגי השיש הקיימים בתחום: שיש אבן קיסר, שיש סיליסטון, שיש דקטון

קידוש השם 1, ראשון לציון
074-7695648

מידע נוסף
36 טעויות בשיפוץ מטבחים שיש להימנע מהן

36 טעויות בשיפוץ מטבחים שיש להימנע מהן

עם כל הזמן שבילינו בבית בשנה האחרונה בעקבות משבר הקורונה, יותר ויותר אנשים מודעים לכך שהמטבחים שלהם זקוקים לשינויים מסוימים. שיפוצים יכולים לגרום לביתכם להרגיש

אבן קיסר

שיש למטבח אבן קיסר

משטחי השיש של אבן קיסר הם אחד המותגים הפופולאריים ביותר של אבן מהונדסת העשויה בעיקר מקוורץ. ייצורו מתרחש בקיבוץ שדות ים, בישראל. יתרונות בשימוש עם

שווה קריאה
אבן קיסר
שיש למטבח אבן קיסר

משטחי השיש של אבן קיסר הם אחד המותגים הפופולאריים ביותר של אבן מהונדסת העשויה בעיקר מקוורץ. ייצורו מתרחש בקיבוץ שדות ים, בישראל. יתרונות בשימוש עם

קרא עוד »
צרו קשר להצעת מחיר

נא למלאות את הפרטים ונציג יחזור אליכם להצעת מחיר משתלמת במיוחד עבורכם!

דילוג לתוכן